AIP recept- Marhahúsos-narancsos stir fry

AIP recept- Marhahúsos-narancsos stir fry

A stir fry egy kínai főzési technika, aminek a lényege, hogy az összetevőket forró wokban vagy serpenyőben kevés zsiradékkal rázva- kevergetve gyorsan megsütjük. Ebben a melegben jól jön, ha nem kell sokáig a tűzhely mellett állni vagy órákig sütni a húst a sütőben.
Tálald nyers vegyes salátával, karfiolpürével.

Tovább

AIP recept- Lazacsaláta cukkinitésztával

AIP recept- Lazacsaláta cukkinitésztával

Egy villámgyorsan elkészülő salátát hoztam mára, amiből könnyű,  nyári tízórai vagy uzsonna, illetve mutatós vendégváró lehet.  Egy jó zöldségspirálózóval pillanatok alatt látványos cukkinispaghettit vághatsz. A többi összetevőt sem kell sokat aprítani és hamar kész ez a látványos saláta cukkinitésztával.
Fogyassz hetente kb. fél kg vadon halászott halat, hogy elegendő omega-3-hoz juttasd a szervezeted. A füstölt, vadon fogott lazac remek forrása ezeknek a zsírsavaknak.

Tovább

AIP recept- Rukkola-pesztós grillezett csirke

AIP recept- Rukkola-pesztós grillezett csirke

Végre itt a zöldlevelesek szezonja! Lehet, hogy már te is szembesültél vele, hogy hirtelen több a zöldleveles a hűtődben, mint amit meg tudsz enni. Ilyenkor hasznos trükk szétturmixolni őket, mert igazi tápanyagbombát kapsz. Csinálhatsz belőlük pesztót is. A pesztó hagyományosan bazsalikomból készül, de rukkolából is igazán ízletes lesz. Ráadásul ha nem annyira kedvenced a rukkola intenzív íze, akkor jó hír, hogy pesztóként teljesen más, lágyabb.
Grillezz hozzá egy kis csirkecombot és tálald a zöldségmatek színes, kénes és zöldleveles zöldségeivel!

Tovább

AIP recept- Marhahúsos sült zöldségek

AIP recept- Marhahúsos sült zöldségek

Wokban dobva-rázva sütve igazán könnyen és gyorsan elkészül ez a fogás. Ha előkészített (mirelit) zöldségeket használsz, akkor az elkészítési időt még inkább lerövidítheted. Ráadásul ha figyelsz a zöldségek arányára, akkor ebben az egytálételben benne lesz a 3 csészényi zöldségmatekod is. A színeseket a sárgarépa, a kéneseket a brokkoli és a karfiol, a zöld leveleseket a pak choi képviseli.

Az ízletes fűszerezés pedig többek közt gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatásával járul hozzá, hogy a testedet sejtszintről a legjobban tápláld. Tovább