Toxikus nehézfém terheltség és Hashimoto kapcsolata

Amerikából jöttem, mesterségem címere…

Emlékszel erre a játékra? Számtalan kérdésen át jutottunk el addig, hogy megtudjuk, a másik játékos mit akar nekünk bemutatni. Nem adhattuk fel, csak a kérdéseink voltak és a kitartásunk. Ez egy nagyon fontos dolog a mindennapokban is, ne adjuk fel, kérdezzünk, kutassunk kitartóan, hogy tudjuk, mi vesz körül bennünket, mindez hogyan hat ránk, és tudjuk meg, mit tehetünk! Hiszen toxikus világban élünk. Ez sajnos nem egy túlzó, önsajnáló és általánosító mondat, hanem a valóság. Toxinok lepik el a levegőt, a vizeket, az ételeinket, a teljes bioszférát. Tehát minden, ami él, ki van téve a toxinoknak. Minél fokozottabb a termelődésük, felszabadulásuk, annál nagyobb a szervezetünkre gyakorolt hatásuk is, mivel a szervezetben felhalmozódnak.

A számtalanféle krónikus állapotot vizsgálva kiderült, hogy hátterükben nagyon gyakran megjelenik a toxikus nehézfém terheltség, így a toxinokkal való számvetés elkerülhetetlen, ha javulást szeretnénk elérni e betegségek terén. Fontos tehát tudni, honnan jönnek és hogyan szabadulhatunk meg tőlük. Akárcsak egy Amerikából jöttem, mesterségem címere játékban… Dr. Joachim Mutter német orvos ezzel kapcsolatban foglalta össze tanácsait, amelyekből az igazán gyakorlati jellegűeket szeretném átadni neked, mert én is játszom azt a „játékot”, amelyben egyre többet szeretnék megtudni, hogy egyre jobban segíthessek.

Hát a higany!

Nos, nem kellett sokáig kérdezgetni, hogy kiderüljön, a legnagyobb nehézfémterhelést a higany okozza. Két fő útja vezet a szervezetünk felé. Az egyik a bioszférán át. A természetes eredetű higany ugyanis leginkább a földkéregből felszabaduló gázok közvetítésével, vulkánok kibocsátásából és a természetes vízfelületek párolgása során kerül a környezetbe. Jelentős szennyező forrás a fosszilis tüzelőanyagok elégetése, bizonyos ércek olvasztása, a cementgyártás, az égetés, valamint az ipari fémek előállítása. A fertőtlenítőszerekben is megtalálható a higany-klorid, a vetőmagok kezelésére (csávázására) korábban használt szerves higanyvegyületek is erősen mérgezők. Bár a higanyvegyületek többségének használata tiltott, vagy korlátozott az EU-ban, így is számtalan módon kerülhet a szervezetünkbe, ahol felhalmozódik és gátolja bizonyos enzimek működését.

A másik a különféle orvosi beavatkozások révén vezet el hozzánk. Hajdan az is előfordult, hogy bizonyos súlyos betegségeket higannyal kezeltek, mindezt pedig azért volt lehetséges, mert a higany egyébként nagyon erős baktériumölő hatással rendelkezik. A vakcinákban oldó- és segédanyagként tűnik fel, amelyet manapság ugyan alumíniumra cseréltek, de sajnos az sem sokkal jobb, ahogyan Dr. Mutter célzott rá. A legközismertebb talán, hogy az amalgám tömések révén tartósan is a testünkbe zártuk a higanyt. A rossz hír az, hogy az amalgám tömések eltávolítása sem biztosíték arra, hogy a higany hatásaitól megszabaduljunk, ugyanis toxikus hatása sokszor a fog körüli szövetekig szivároghat, ahol azután is hat. Szerencsére az amalgám tömések használata erősen visszaszorult.

Bár felismerték, hogy a gyógyászatban minimálisra kell szorítani a higany használatát, a bioszférán keresztül felvett higanyterhelés is igen jelentős, így jó, ha tudod, mit tehetsz azért, hogy detoxikáld magad. Dr. Mutter gyakorlati tanácsai mindenki számára követhetők és megvalósíthatók.

5 tipp a nehézfémterhelés csökkentésére

1. Fogyassz sok korianderzöldet!

A korianderzöld, mint egy jó tornatanár, képes mobilizálni a sejtekbe beépült nehézfémeket (higanyt, kadmiumot, ólmot stb.) főleg a csontokból és a központi idegrendszerből. Az íze ugyan megosztó, de a keserű pirulát is lenyeljük, ha használ. Én egyébként imádom a korianderzöldet! Próbáld ki te is. Az általam tanított V.Á.L.T.S.® Funkcionális étrendben a zöldségfogyasztás kiemelt jelentőséggel bír a 3×3-as zöldségmatek elvein keresztül. Szóval, ha már megismerkedtél a programmal, és beépítetted mindennapjaidba a zöldségmatekot, akkor valószínűleg te már most is jó sok zöldfélét eszel, vedd be a sorba a korianderzöldet is! A koriander talán nem tartozik a legkönnyebben elérhető zöldfélék közé, de ha van egy talpalatnyi földed, magról magad is termesztheted. Egyesek szerint erkélyen is megél, de egy jó kis árnyas helyen a kertedben biztosan csodaszép lesz, csak ne felejtsd el öntözni!

2. Optimalizáld a gyomorsavad!

Minél optimálisabb a gyomorsav szintje, annál inkább elősegíti a szervezeted lúgossá válását. Dr. Mutter is arra utalt, hogy a gyomorsav szintjét nem szabad csökkenteni (pl. egy reflux esetében), hanem a sav visszaáramlásának valódi okát kell feltárni és megcélozni.  Minél optimálisabb a gyomorsav szintje, annál jobban járul hozzá a szervezet lúgosításhoz, ez pedig optimális előfeltétele  a méregtelenítési folyamatok ideális működésének. Ezért, ha valakinek refluxa van, jobb, ha a kiváltó gyökérokokat deríti fel mihamarabb, és nem éri be a tüneti gyomorsavcsökkentéssel, amellyel tovább ronthat szervezete állapotán.

3. Oldd ki a gócokat!

A fogorvosi góckutatásról szerintem sokunknak vannak tapasztalatai. Sajnos, nem csupán az amalgám tömések, de a foggyökereket érintő gyulladások is gátolhatják a méregtelenítési folyamatokat. Ahogyan az előbb említettem, az eltávolított amalgám tömés toxikus hatása sokszor tovább él. A gyökérkezelés is eléggé kétélű fegyver, mert miközben örülünk a megtartott fognak, ezen közben a szervezetünk egy elhalt szövetet kénytelen továbbra is tolerálni.  A kezelt foggyökér körül pedig gyakran krónikussá váló gyulladások, gócok maradnak hátra. A halott szövetnek távoznia kell a szervezetből, márpedig ez csak foghúzással lehetséges. Természetesen mindig érdemes mérlegelni, és megfelelő szakembert keresni, hogy a legjobbat tegyük magunknak.

4. Csökkentsd a fluoridot!

Bár a mai napig megoszlanak a vélemények a fluoridról, tudnunk kell, hogy a fluorid a fogszerkezet része, és természetes úton a csapvízből, ásványvízből, és bizonyos élelmiszerekből elégséges mértékben pótlódik. A fluoridot így alapvetően nem szükséges a fogkrémmel pótolni. Nem véletlenül van a fogkrémekre korhatár írva, mert a bevitel mértéke itt egyáltalán nem mindegy. A fluorid jelen tudásunk szerint 62 enzim működését képes gátolni, pl. a génhibák javításáért felelős enzimét is. Összességében a negatív hatásával kapcsolatban szkeptikusok is kijelentik, hogy a fluorid hiánya kevesebb kockázatot rejt, mint túlzott bevitele.

5. Semlegesítsd az elektroszmogot!

Az elektroszmog önmagában sem hasznos, de ha valakinek nehézfémterheltsége van, akkor az elektroszmoggal szemben a szervezetben lévő nehézfém úgy viselkedik, akár egy antenna, azaz felnagyítja annak negatív hatásait. Tehát lehetőség szerint tartsuk magunktól távol a készülékeinket, vagy nézzünk utána, milyen eszközök léteznek az elektroszmog csökkentésére. Meglepően sokfélét fogunk találni!

Csak lépésről lépésre!

Az, hogy egy tanulási folyamatban, edzésben, programban vannak haladó szintek, azt jelenti, hogy a kezdőknek az még sok kihívást jelent, vagy egyenesen nem ajánlott. Ha valaki az első rocky óráján rögtön a fejen átfordítást kezdi gyakorolni, valószínűleg komoly sérülést fog szerezni és még a figura sem sikerül neki, tehát jobb, ha az alaplépésekkel kezdi. Nos így van ez a haladó egészségmegőrző tippekkel is. Ezek veszélyeire figyelmeztet Dr. Mutter.

Széles körben, mindenki számára elérhető táplálékkiegészítő a chlorella. Igen, nagyon hasznos, hiszen megvan az a tulajdonsága, hogy a nehézfémeket (meg úgy általában mindent) magába szívja, és segít kiüríteni a szervezetből. Azonban jó tudni, hogy a chlorella nem csupán akkor végzi ezt a mindent beszippantó tevékenységét, amikor a szervezetünkbe kerül, hanem még növekvő alga korában is, vagyis a nehézfémmel általánosan terhelt környezetben is felveszi a nehézfémeket. Ezért különösen figyeljünk arra, hogy ne tetézzük a bajt azzal, hogy nem megfelelő minőségű készítményt fogyasztunk. Csak az organikus, bio és magas minőségű termékeket válasszuk, aminek az előállítása a mai világban közel egyenlő a lehetetlennel Dr. Mutter szerint. A bioszférától teljesen elzárt termesztésből származó módon van lehetőség ilyen tisztaságú chlorellát előállítani. A nem ilyen minősítésű algák sajnos maguk is nehézfémekkel vannak tele.

Hasonló óvatosságra int bennünket Dr. Mutter a kelációs technikákkal kapcsolatban is. A nehézfémek eltávolítására ezt az eljárást legnagyobb számban az Egyesült Államokban végezték, de még mindig megosztó vélemények vannak hatásosságáról, orvosi felügyelet nélküli alkalmazása pedig egyenesen tilos.

Az 5 tipp közül pedig az én véleményem szerint a legegyszerűbben, legkíméletesebben és legbiztonságosabban a zöldségfogyasztással támogathatod meg méregtelenítési folyamataidat. Ha napi 9 csésze zöldséget el tudsz fogyasztani minden nap, hatékony segítséget nyújtasz a szervezeted számára, hogy megszabaduljon a nehézfémektől. Ezért is van olyan nagy hansúly a zöldségmatek elvein a programomban.

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, és szívesen tudnál meg többet az egészségről, a vitalitás helyreállításáról, beleértve a természetes nehézfém terhelés csökkentését is, akkor látogass el további információért az AJÁNDÉK Vitalitás műhely tréningre.