Miért nem mindegy, hogy mikor edzel?

Amikor reggel felkel a nap és emelkedik a hőmérséklet és a fényerő, ez jelet küld a testnek hogy itt az ideje több kortizolt termelni. A kortizol felel többek között azért, hogy energiával lásson el a napi teendők teljesítéséhez, ezért fiziológiailag ez a legideálisabb időpont a testedzéshez.

Este viszont, amikor lenyugszik a nap, csökken a hőmérséklet és a fényerő, ez pedig azt a jelet küldi a testnek, hogy ideje kevesebb kortizolt termelni, és elkezdeni több melatonin vagy más néven alvás hormont termelni. Éppen ezért, az esti órák a legkevésbé ideálisak a testedzésre!

Az esti órákban végzett testedzés

☝️ fellövi az esti kortizol szintet
🦉ez pedig megakadályozza a melatonin (alvás hormon) termelődését, ami fontos lenne az elalváshoz és a jó alváshoz
⚖️ az esti túl magas kortizol megzavarja a hormonális egyensúlyt a többi hormon tekintetében is,

ami hozzájárulója lehet súlygyarapodásnak, krónikus fáradtságnak, vagy akár más komolyabb egészségügyi problémáknak.

Szóval edzz inkább a reggeli órákban és este inkább feküdj le aludni időben hogy visszaszerezd vagy megtartsd a vitalitásodat, életerődet és jól érezd magad a bőrödben.

Tarts velem a következő heti blog videóban is, ahol további villám tippeket tudhatsz meg arról, hogyan aludj jól!

Ha pedig a V.Á.L.T.S.® program további pillérei mentén is szeretnél elindulni, hogy visszaszerezd életerődet és energiádat, akkor regisztrálj a Vitalitásműhely AJÁNDÉK videotréning-sorozatra és ismerd meg a vitalitásod felé vezető út további mérföldköveit!