Hogyan tudod támogatni az alvás hormon termelődését?

Az előző videómban elmagyaráztam a kortizol és a melatonin hormon táncát. Reggel több kortizol termelődik – ideális esetben – , hogy energiával lásson el a naphoz, estére pedig csökken, hogy a melatonin hormon tudjon elkezdeni termelődni. Ha a megfelelő időben elég melatonin termelődik a szervezetedben, akkor tudsz könnyen álomba merülni és jól aludni éjszaka. Ha nem tudsz könnyen elaludni és gondod van azzal, hogy átaludd az éjszakát, könnyen meglehet, hogy a kortizol-melatonin hormonok tánca vesztett akkordot a szervezetedben. 

Hogyan tudod újrahangolni? 

Korábbi videómban már beszéltem neked arról, hogy a reggeli fénnyel hogyan tudod újrahangolni a kortizol hormon termelődését. Arról is hallottál az előző videóban, hogy a mesterséges fényeknek való kitettség csökkentése hogyan tudja támogatni a melatonin hormon termelődését. 

Az alvás hormon termelődését ugyanakkor azzal is nagyon jól meg tudod támogatni, hogy kialakítasz egy esti, lefekvés előtti rutint, ami ráhangolja a szervezetedet arra, hogy a megfelelő időben a megfelelő mennyiségű melatonint termelje a jó alváshoz.

  • Vegyél egy meleg zuhanyt, vagy még jobb, ha beülsz egy kád vízbe, akár magnézium sós vízbe
  • Vedd elő a hálanaplódat és írd ki magadból azokat a dolgokat, amiért hálás voltál aznap
  • Párologtass jó minőségű illóolajakat, amelyek megnyugtatnak, végezz el egy esti meditációt mellettük
  • Vegyél elő egy jó könyvet, és lefekvés előtt olvass el pár oldalt, vagy fejezetet

Ezek közül bármelyik segít lelassulni, kikapcsolni és felkészülni a jó éjszakai alvásra. Ezért ma este TV nézés vagy a közösségi média idővonalad tekergetése helyett, ami a kortizol termelődését támogatja, inkább válassz a most említett esti rutin tevékenységek közül valamit, hogy az alvás hormon, a melatonin termelődését támogasd! 

Te milyen lefekvés előtti rutint alakítasz ki, hogy támogasd a melatonin alváshormon termelődését? Nekem a személyes kedvenceim a magnéziumos fürdő, az esti naplózás és az olvasás. 

Tarts velem a következő heti blog videókban is, ahol további villám tippeket tudhatsz meg arról, hogyan aludj jól!  

Ha pedig a V.Á.L.T.S.® program további pillérei mentén is szeretnél elindulni, hogy visszaszerezd életerődet és energiádat, akkor figyelmedbe ajánlom az Autoimmun Sorsfordító Program NYÁRI KÖNYV AKCIÓT, amelynek keretében most limitált ideig kiemelt kedvezménnyel tudod megvásárolni a könyvemet ide kattintva.