Kezdj hálával!

Hormon & immun-egyensúlyozó biohacker tippek : tizenharmadik rész

Egy olyan gyakorlatot szeretnék megosztani veled, amivel pár perc alatt át tudod kapcsolni az idegrendszeredet a nyugalmi, regenerációs, úgynevezett paraszimpatikus idegrendszeri pályára. 

Akár most is csinálhatod velem ezt a gyakorlatot, követve azt, amit mondok. 

Reggel, felkelés után, az első dolog, hogy vegyél jó pár mély lélegzetet, majd csukd be a szemed, és vizualizálj magad elé egy olyan pillanatot, amikor valamiért teljességgel hálát éreztél. Lehet egy régebbi pillanat, vagy egy olyan dolog, amiért az adott pillanatban hálát érzel. Akármilyen apró dolog is lehet. Például a reggeli nap fénye, amiért hálát adsz.

Ha egy múltbéli pillanatot idézel fel, próbáld meg minél élénkebben magad elé képzelni azt a helyzetet, minden érzékszervedet bevonva. Mit láttál, mit hallottál, kik vettek körül, és legfőképpen, mit éreztél. 

Idézd fel újra, éld át, vizualizáld magad elé ezt a helyzetet, és vele együtt azt az érzést, amit a szívedben éreztél. 

Legyen akár egy múltbéli pillanat, amiért hálás voltál, vagy bármi, amiért most hálás a szíved. 

Érezd, ahogyan ez az érzés feltölti a szívedet, és gondolatban irányítsd a légzésedet a hálával teli szíved felé. Minden egyes lélegzeteddel töltsd fel a szívedet még több hálával. 

Időzz el így egy pár percig, szívj be minden lélegzeteddel egyre több és több hálát a szívedbe.

Hagyd, hogy a szívedből szerteáradjon ez az érzés az összes sejtedbe. Mint egy gyógyító fény, ami átjárja az egész testedet, sejtről sejtre.

Amikor aztán kinyitod a szemedet, vidd magaddal ezt az érzést.
Írd le magadnak a naplódba azt a dolgot, vagy azokat a dolgokat, amikért hálás a szíved. 

Hidd el, hogy a hála érzésének tudatos gyakorlása akármilyen egyszerűnek is tűnik, azok a pozitív eredmények, amiket elérhetsz a tudatos gyakorlással, annál nagyobbak lesznek! 

Csak hogy egy párat említsek a pozitív hatások közül:

  • A hála érzése csökkenti a kortizolt, vagyis a stressz hormon szintet, így a test lehetőséget kap a gyógyulásra és regenerálódásra.
  • A hála érzésének gyakorlása ugyanakkor növeli a neurotranszmitterek termelődését. Növekszik a szerotonin szintje (ami a boldogságért / jó hangulatért felel), a dopamin szint (ami a motiváció és öröm érzésért felel) és fokozódik a hipotalamusz aktivitása. A hipotalamusz szabályozza a táplálékfelvételt, az anyagcserét és a szervezet stresszkezelési készségét is.

Indíts minden nap hálával, végezd el a gyakorlatot, és írd le a naplódba, miért vagy hálás minden nap! 

Én a V.Á.L.T.S.® Naplót használom hálanaplóként is, amibe minden reggel és este fel tudom jegyezni magamnak azokat a dolgokat is, amikért hálás vagyok.

Használd te is ezt a gyakorlatot, és a naplót is, hogy teret adj az idegrendszeri töltődésnek, és tapasztald meg a pozitív hatásait ennek a gyakorlatnak! 

Váljék egészségedre! 

>