IRÁNY AZ ÁGY !!!

Haladó tippek a pihentető alvásért

Beszéltünk már arról, hogy miért fontos az alvás, és hogy mit tehetünk már napközben is azért, hogy édes legyen az álmunk. Íme további 5 tipp arról, hogy alvóhelyed környezetének optimális kialakításával hogyan tudod befolyásolni éjszakai alvásod minőségét.

  • 1. TELJES SÖTÉTSÉG

Éjszakára zárj ki minden fényforrást a hálószobádból. Húzd el a sötétítő függönyöket, húzd le a rolót, és még az olyan apró fényforrásokat is zárd ki, mint például az ébresztőórád LED-világítása, a mobiltelefon kijelzőjéről nem is beszélve. A legjobb, ha a mobilodat be sem viszed a hálóba, de ha be is viszed, feltétlen kapcsold ki, vagy kapcsold replülőgép üzemmódra.

 

  • 2. TEDD MAGAD HŰVÖSRE MÁSNAPIG

Nyisd ki az ablakot, tekerd le a termoszátot, tegyél meg mindent annak érdekében, hogy alvás közben a szobádban minél hűvösebb legyen. Az alváshoz az optimális hőmérséklet 16 Celsiusfok, ami kicsit hűvösnek tűnhet először, de azt nem mondtuk, hogy betakarózni sem lehet.

 

  • 3. IKTASD KI A KÉK FÉNYEKET

Az esti órákban már ne tedd ki magad semmilyen mesterséges fényforrásnak, ami kék spektrumú fényt bocsát ki magából (TV, számítógép, telefon, táblagép, stb.)

 

  • 4. GYÚJTS GYERTYÁT

Alkonyat után csökkentsd a környezetedben az összes mesterséges fényt. Ha tudod, szabályozd a fényforrások erősségét, vedd le minimumra, vagy akár kapcsold le a legtöbb helyen a lámpát, és gyújts inkább gyertyát. Ahogyan reggel a napfény segít beállítani a belső óránkat, úgy este a vörös színű fények hatnak ránk nyugtatólag, segítenek ellazítani, és beindítani a mély alváshoz szükséges melatonin hormon elválasztását.

 

  • 5. ESTE 10: PIZSAMA-IDŐ

Sokan kezdenek este 10 után “második műszakos” tevékenységekbe: e-mail a főnöknek, egy kis közösségi háló, egy kis TV…
Az éjszakai sejtregeneráció este 10 és hajnali 2-3 között a legintenzívebb, amennyiben a szervezet ezt az időszakot mély alvással tölti. A legegyszerűbb, legolcsóbb és legkézenfekvőbb tipp az egészséghez, ha a szervezeted számára biztosítod ezt az időt a regenerálódáshoz. Menj el aludni este 10-kor, és aludj legalább 8 órát minden éjszaka!