Intenzív gyulladáscsökkentés – táplálkozással

Érezted már valaha úgy, hogy ettél valamit, és nem sokkal utána rosszul lettél?

  • Talán felpuffadtál vagy elkezdett fájni a hasad?
  • Vagy elkezdett kaparni a torkod, bedugult az orrod, feldagadt a szemed?
  • Netalán fellángolt az izületi fájdalmad, vagy a bőrödön kiújult az ekcémás gyulladásod?
  • Vagy elkezdett fájni a fejed?

A legtöbb embernek fogalma sincs róla, hogy érzékeny lenne valamilyen ételre…
Márpedig amikor ilyen ételt fogyasztanak, akkor szervezetük minden egyes alkalommal különféle gyulladásos tünetekkel reagál. Szó szerint megmérgezik a testüket és olajat öntenek a krónikus gyulladások tüzére, és mindezt a saját szájukon keresztül, ételek formájában.

TE ne ess bele ebbe a hibába!

Zárd ki az ételérzékenységeket, amelyek a gyulladásos és autoimmun jellegű tüneteidet okozhatják.
Ennek legjobb módszere, ha egy ideig átállsz egy intenzív gyulladáscsökkentő, úgynevezett autoimmun eliminációs étrendre.
Az autoimmun étrendi protokoll nem csak az autoimmun tünetek visszafordítására van nagyon pozitív hatással, de a lyukas bél-szindrómát is sikeresen vissza tudja fordítani, segítségével rendeződnek az emésztőrendszeri panaszok, bőr problémák megszűnnek, migrének és fejfájások elillannak, sőt, a tanulási, -memória és figyelemzavarokra is hihetetlen pozitív hatást gyakorol!

Mi is az az étkezési terv, ami ennyi minden problémára nyújthat segítséget?

Az autoimmun eliminációs étrendben olyan problémás ételcsoportokat kerülünk ki tudatosan egy ideig, amelyek a szervezet-szintű gyulladások és más krónikus panaszok fenntartásáért és fellángolásáért lehetnek felelősek.

Hogyan kezdjél bele?

Kerüld el az összes olyan élelmiszert, ami gyulladást keltő, toxikus, vagy amire egyéni érzékenységed van és panaszokat okoz. Kezdd az olyan ételekkel, mint a például a glutén és kazein tartalmú élelmiszerek, a csucsorfélék csoportjába tartozó ételek mint paprika, padlizsán, a bélfalat irritáló magvak és csonthéjasok és az azokból készült liszthelyettesítők, illetve minden más olyan ételcsoportot hagyjál el, amire a legtöbben érzékenységet mutatnak, vagy amire tudod, hogy Te magad is érzékeny vagy.

Helyettesítsd ezeket az ételeket olyan tápanyag-dús és tápláló élelmiszerekkel, amelyek  gyógyító, regeneráló és gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Ebben a bejegyzésemben  számos tippet kapsz tőlem a gyógyító, regeneráló ételekkel kapcsolatban.

Tarts velem a következő bejegyzésnél is, ahol az étkezés és a stresszkezelés kapcsolatát fogjuk körüljárni egy meglehetősen különleges szempontból, amire még soha nem gondoltál, mégis köze van a krónikus autoimmun gyulladásos folyamatok fenntartásához!

Save

Save

>