Kétszer sült édesburgonya

Kétszer sült édesburgonya

Végre itt a batátaszezon! Az édesburgonya fontos alapanyaga a V.Á.L.T.S.® funkcionális étrendnek, hiszen biztonságos keményítős, vagyis főzéssel semlegesíthetők a benne, természetes módon előforduló antitápanyagok. A legelterjedtebb, kicsit sütőtökre hajazó narancssárga mellett létezik a lila húsú, gesztenyére emlékeztető és a fehér húsú, leginkább krumplira hasonlító változata is. Számos elkészítési módja létezik a batátának. Lehet sütni, akár chipsznek is, főzni, pürésíteni, tölteni, rakottasként elkészíteni, lehet belőle saláta vagy brassói is.
Tovább

Cékla és zeller rizottó, tormás “tejföllel”

Cékla és zeller rizottó, tormás “tejföllel”

A tél a gyökérzöldségek időszaka. Ha törekedsz a helyi, szezonális kínálat vásárlására, akkor ilyenkor eleve nagyobb tömegben veszed és fogyasztod őket.

A céklát foghatod és egyszerűen héjastul megfőzheted, azonban ha szeretnéd változatosabbá tenni, akkor készíthetsz belőle krémlevest, salátát, “zöldségtésztát”, hamis paradicsomszószt. A zeller is több mint egyszerű leveszöldség. Készíthetsz belőle chipszet vagy épp a ezt a mai receptet: a cékla-zeller rizottót. A tormás kókuszkrém citromlével megbolondítva olyan lesz a tetején mintha pikáns tejföllel locsoltad volna meg. Tálalhatsz mellé sült lazacot, nagyon illik ehhez az ízvilághoz.

Jó főzőcskézés, jó étvágyat, jó egészséget kívánok!