Betegnek érzed magad? Íme 3 dolog, amit tehetsz, hogy máris jobban érezd magad!

Hormon & immun-egyensúlyozó biohacker tippek : huszonkettedik rész

Betegnek érzed magad?
Íme 3 dolog, amit tehetsz, hogy máris jobban érezd magad!

Ismered az érzést? Reggel felébredsz, kapar a torkod, lüktet a szemed, az orrod eldugult, és a fejedet mintha elkezdenék satuba szorítani…

Aztán rájössz, mennyi dolgod van, és átfut rajtad a gondolat, hogy most nem lehetsz beteg, nem dőlhetsz ki! 

Ezt átérzem, de ahelyett, hogy rögtön a gyógyszeres szekrényhez rohannál és bekapnál valami vény nélküli szert, ami igazából csak elfedné a problémát, ideje ráhangolódni a tested jelzéseire, és megadni neki azt, amire valójában szüksége van. Amivel elkerülheted, hogy ledöntsön a lábadról az, ami éppen környékez.

Amikor a szervezet betegséggel küzd, szimpatikus dominanciába kerül, ez a “harcol-menekülj” üzemmód, egy katabolikus állapot, amikor a test lebontja a saját szöveteit. Ebből az állapotból szeretnél mihamarabb kikerülni, és átkerülni az anabolikus, vagyis felépítő üzemmódba, az úgynevezett paraszimpatikus idegrendszeri állapotba, ahol a sejtszintű regeneráció és a gyógyulás történik.

Bármilyen bonyolultnak is hangzik, számos olyan pofon egyszerű stratégia létezik, amivel azonnal át tudsz kapcsolni ebbe a paraszimpatikus, anabolikus állapotba, hogy a betegség első jeleinek megjelenésekor rögtön meg tudd támogatni a szervezetedet a gyógyulásban.

Hogyan csináld? 

Elég, ha megnézed a kisgyerekeket, hogy ők ösztönösen mit tesznek ilyenkor, és csináld te is ugyanazt!
Mit is csinál egy kisgyerek, ha rosszul érzi magát? 
Elcsendesedik, elutasítja az ételeket és elalszik.
Csináld te is pont ezeket, amikor rosszul érzed magad, amikor érzed, hogy kitörni készül rajtad a betegség.

Az első, hogy kíméletesen böjtölj ilyenkor. 

Minden alkalommal, amikor eszel, a testednek át kell fókuszálni az erőforrásait az emésztési és felszívódási folyamatokra. Amikor betegek vagyunk, érezzük is, hogy rosszabb az étvágyunk. Ilyenkor ahelyett, hogy erőltetnénk az evést, jól jöhet, ha időszakosan böjtölünk, de közben figyelünk arra, hogy nagyon jól hidratáljuk a szervezetünket szűrt vízzel, vagy még jobb, ha gyógyító csontleves alaplével.
Egy 24 órás időszakban 13-16 órányi kíméletes böjt ilyenkor segíthet abban, hogy az emésztő- méregtelenítő-, kiválasztó szervek egy kis szünetet kapjanak, és átadhassák a terepet az immunrendszeri folyamatok működésének. 

A következő dolog, hogy aludj, pihenj többet. Ez sem meglepő tanács, hiszen amikor érzed, hogy ledönt a betegség, egyébként is fáradtnak érzed magad. Ne állj ellent a tested jelzésének. Nem az a megoldás, hogy növeled koffeint, vagy más stimulánsokkal vagy gyógyszerekkel próbálod meg fenntartani az energiádat ilyenkor. Hallgass inkább a tested jelzéseire, és bújj ágyba nagyon korán, akár este 7 vagy 8 óra fele és aludj, pihenj másnap reggelig. 

A harmadik dolog, amit másolhatsz a kisgyerekektől, akik ösztönösen tudják még, hogy mire van szükségük a gyógyuláshoz, az nem más, mint az elcsendesedés.

Figyelj befelé, figyeld meg a tested jelzéseit, hogy mit próbál üzenni neked. A tested bölcs, a beléd épített öngyógyító gépezetnél nincsen jobb orvos és nincsen jobb orvosság. Csendesedj el, figyelj a tanácsára, figyelj a belső medikusod utasítására, és hidd el, hogy sokkal gyorsabb lesz a felépülés, a regeneráció, a gyógyulás, ha megtanulod meghallani és megfogadni a tested jelzéseit!

Ez tehát a három legfontosabb dolog, amit tehetsz, hogy máris jobban érezd magad és gyorsan túl legyél rajta, ha valamilyen betegség kerülget. Ha időben lépsz és betartod ezt a három dolgot, akkor jó eséllyel meg is fogod úszni, hogy ledöntsön a lábadról a betegség!

Szeretnél belevágni az életmódváltásba, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá? Iratkozz fel a V.Á.L.T.S.® Étrendi Alapozó ajándék tréningre, és tedd meg az első lépéseket!